Des de la Candidatura d'Unitat Popular (CUP) s'han volgut sumar a la celebració del dia de la dona treballadora, el 8 de març, i per aquest motiu han elaborat un mural que en el seu cas, gira al voltant del paper de les dones en aquests processos de canvi, així com en la necessitat d'assolir una igualtat real tant en la societat catalana com arreu del món. Així, al carrer la Creu número 49, just davant de la nova plaça Pompeu Fabra de Badalona, s'ha alçat el mural que, amb el lema Sense dones no hi ha revolució, pretén "fer al·lusió a les revolucions que estant havent-hi al món àrab, a Tunísia, Egipte, Líbia, on hi ha un canvi social important i nosaltres el que demanem és que es tinguin en compte els drets de les dones" tal i com ho va explicar ahir la número 2 de la llista electoral Marta Farrés qui també va remarcar que "la lluita per la democràcia no pot anar destriada de la lluita contra el patriarcat".
En aquest sentit des de la CUP segueixen la seva línia de treball per la igualtat, "en tot moment nosaltres tractem el tema de la dona de manera transversal, amb tot el que fem intentem posar la mirada de gènere i per aquest dia hem decidit fer un mural, una cosa visible i que queda per la ciutat" destacava ahir Marta.
Durant la presentació del mural, que s'ha realitzat sobre una paret d'obra, es va fer la lectura del manifest que des de la CUP han elaborat així com la invitació per assistir a la manifestació d'avui 8 de març a Barcelona, pels drets de totes les dones.
D'altra banda ahir es va donar a conèixer que la CUP es presentarà finalment en solitari a les eleccions municipals de Badalona. La Candidatura d'Unitat Popular renuncia així a arribar a pactes electorals amb cap altra formació. Segons el seu cap de llista Francesc Duran, això no significa que renuncien a "construir en el futur una candidatura que aglutini el màxim de voluntats per l'alliberament nacional i social del nostre poble”.
|