Demà dissabte 12 de març s'ha organitat una Jornada de Portes Obertes a la masia de Can Boscà (carrer de la Nova Cançó, 1), seu de l'Institut Municipal de Promoció de l'Ocupació (IMPO), en què es podran visitar, de 12.30 a 13.30 hores, les instal·lacions d'una nova aula-cuina. Es tracta d'un nou espai per a la formació i l'aprenentatge en l'àmbit de l'hostaleria.
Can Boscà disposa d'aquesta nova cuina després de la rehabilitació de l'antic magatzem-arxiu de la masia. L'espai de l'antiga cuina s'ha transformat en aula i magatzem. Aquesta obra ha estat executada majoritàriament per persones procedents dels Plans d'ocupació emmarcats dins el Projecte Impuls 2010. La durada de l'obra ha estat de 6 mesos, amb una inversió de 158.000 €.
La trajectòria formativa de l'IMPO en el sector de l'hostaleria va començar el 1996 amb el primer curs de cuina. Des d'aleshores fins ara, s'han fet 1.700 hores de docència amb un promig de 125 alumnes per any. La formació en aquest sector ha estat diversa: ajudant de cuina, cuiner/a, cuina de col·lectivitats, cambrer de restaurant i auxiliar de cuina.
El 30% dels alumnes que participen en aquests cursos han pogut treballar en aquest sector, gràcies també a la col•laboració de les empreses que continuen apostant per treballadors qualificats.
|