Assolir 120 donacions com a mínim. Aquest era l'objectiu amb que arribava una nova marató de donació de sang de l'Hospital Germans Trias i Pujol de Badalona. I per això es van convocar professionals, estudiants, familiars de pacients i ciutadania durant tot el dia d'ahir. Finalment l'objectiu va estar més que superat en aconseguir 146 donants. Tot i això, els responsables recorden que cal donar sang durant tot l'any perquè la sang "és necessària per fer front a demandes constants com les intervencions quirúrgiques programades o els tractaments oncològics" segons va explicar ahir Anna Ester, adjunta del banc de sang i hematòloga. En aquesta mateixa línia va explicar que la xifra ideal seria "la donació de sang 4 vegades a l'any per als homes i 3 vegades, per a les dones".
La jornada d'ahir va anar a bon ritme i sense aglomeracions i els responsables asseguren que a dia d'avui disposen d'un stock de sang normal. De cada donació que es fa es podran beneficiar com a mínim tres persones perquè se n’obtenen concentrats d’hematies, plaquetes i plasma. Malgrat els avenços científics i tecnològics de recombinació genètica per a la producció de proteïnes humanes, la sang no es pot fabricar i la donació és l’única font per a la transfusió.
Per donar sang els requisits són molt senzills, s'ha de tenir més de 18 anys, pesar 50 quilos o més i en cas de ser dona, no estar embarassada. En aquesta marató van ser IKEA i El Corte Inglés els quals van col·laborar oferint obsequis d'agraïment per als donants.
|