El Servei Municipal d'Informació sobre Desnonaments ha atès des del passat 5 de juny, dia en que es va crear aquest servei, un total de 51 famílies de Badalona que es trobaven en situació de risc a causa de deutes hipotecaris. A més, el Servei d'Orientació Jurídica sobre aquesta problemàtica social i atén una mitjana de 10 casos setmanals. Aquestes dades es van posar de manifest en la primera reunió de la comissió mixta formada per l'Ajuntament de Badalona i la Plataforma d'Afectats per les Hipoteques que es va reunir ahir dilluns.
L'objectiu d'aquesta comissió mixta formada per tècnics municipals de la Regidoria de Serveis Socials i Salut i representants de la Plataforma d'Afectats per les Hipoteques vinculada a la Federació d'Associacions de Veïns de Badalona (FAVB) és la de convertir-se en un espai de coordinació que aprofondeixi en el coneixement de la problemàtica de l'habitatge a Badalona. També s'intentarà que, a la vegada, avanci en la recerca conjunta de propostes, recursos i estratègies que permetin millorar les actuacions que s'estan realitzant.
En aquest sentit, el regidor de Serveis Socials i Salut, David Gómez, ha explicat que "en els últims mesos des de l'Ajuntament s'han evitat a Badalona un total d'11 desnonaments". "Això ho hem aconseguit fent de mediadors amb les entitats bancàries i parlant amb els jutges. Amb aquestes actuacions hem aconseguit unes pròrrogues en els processos de desnonament que ens han servit per buscar solucions alternatives a cadascun dels problemes", ha afegit Gómez.
A la reunió de la comissió mixta es va explicar que els Serveis Bàsics d'Atenció Social han tramitat els últims mesos ajuts econòmics a 300 famílies de Badalona amb un import total de 150.210 euros. Amb aquests diners s'han resolt situacions relacionades directament amb la problemàtica de l'habitatge d'aquestes famílies.
|