No és la primera vegada que es manifesten. L'alumnat i l'IES La Pineda de Badalona convoquen per segona vegada una manifestació amb l'objectiu de demanar que no s'elimini la línia de batxillerat que el Departament d'Educació ha previst retallar en aquest centre.
La marxa serà demà dimarts a partir de les 18.00 hores quan començarà al mateix institut i recorrerà els carrers de Selva, Coll i Pujol i Francesc Lairet per acabar a la plaça de la Vila, davant de la porta de l'Ajuntament on s'estarà portant a terme el Ple Municipal. Serà en aquest punt on es llegirà un manifest a favor de l'escola pública i de qualitat, en defensa del dret de l'alumnat de l'institut a seguir els estudis on els ha començat, així com a escollir la modalitat de batxillerat que volen fer.
Segons el conseller escolar de l'IES La Pineda, Miguel Pinela "volem que tota Badalona es mobilitzi, que se n'adoni del que està passant amb l'educació i que tots els veïns i veïnes ens donin suport". I és que la retallada en l'educació pública a la ciutat ve de lluny, amb el tancament de les línies de batxillerat nocturn.
Suport polític
D'altra banda ICV-EUiA dóna suport a l'IES La Pineda i demanarà, en una moció al ple, que l'alcalde i el regidor d'Educació es dirigeixin al conseller Maragall per tal de manifestar-li el rebuig de l'Ajuntament a la proposta presentada des del seu Departament.
En la moció es destaca que la reducció proposada és "un perjudici per a l'oferta d'educació" i és que La Pineda "té una clara vocació d'ensenyaments postobligatoris", de manera que "reduir el batxillerat a una línia farà impossible una mínima diversificació en l'oferta de matèries de modalitat, ja actualment molt continguda i, per tant, l'oferta deixarà de ser atractiva per a una part de la ciutadania de Badalona".
També el PP a través del regidor Joan Fernández reclama a l'alcalde de Badalona "que planti cara al Departament d'Educació perquè no es tanqui cap línia de batxillerat a la ciutat".
Joan Fernández considera que la decisió del Departament d'Educació d'eliminar una de les dues línies de batxillerat que té l'IES La Pineda "és completament injustificada, donat el nombre d'alumnes que té el centre en el darrer curs de l'ESO" i que, "si l'Ajuntament no actua demostrarà una tremenda falta de valentia".
|